Bu blogda Turkce karakterler kullanmayacagim. Sirke de kullanmayacagim. Kizartma da yok. Yani her sey cok kolay!
Edit: Vazgeçtim. Hepsini de kullanacağım!

1 Şubat 2012 Çarşamba

Unlu kapkek

Ben: Kocacim sana kapkek yaptim!
Kocam: Un koydun mu?
@$#%@#^%O_O^$#$%#$@% !!!!

Oysa ben ona yas gunu  surprizi hazirlamistim. Yumurtayla sekeri cirpmistim once, sonra yag katmistim. Sonra UN koyup, cirpip cirpip karistirip ona kapkek yapmistim!

Aslinda her sey dolaptaki sirin seylerin varligini farketmemle baslamisti. Tabi sonra "yapabilirim ulan" demistim, her seyde oldugu gibi.

Sonra nasi yapcam derken, Deniz beni duyup tarif verdi. mihihi :*

3 yumurta, uzerinde CUP yazan plastik minik bir seyle bir "cup" toz seker. (Bu cup meselesinden de hic hoslanmadim haa. Nesin sen cup cardes? Litre misin? Yemek kasigi misin? Tutam misin? Matematik dersinde ogretilmeyen olcu birimleriyle gelmeyin bana!)

Neyse iste, onlari cirpiyoruz bir guzel. Sonra yarim CUP sivi yag koyuyoruz. Aslinda kati yag da olur, bakmayin bana. Sonra bir CUP sut, bi bucuk CUP un, kabartma tozu…. CUPpur CUPpur cirpiyoruz. Ben evde uyuyan insan var diye mikser kullanmadim ama kullanilir yani, sorun olmaz.

Agzimizin suyunu akitmadan, dikkatlice, bu karisimi renkli kagitlarimizin icine dokuyoruz, ama tam doldurmadan. Deniz oyle dedi, iyi ki de demis. 

Kapciklarimizi onceden 180 dereceye getirilmis firinin icine 15-20 dakikaligina birakiyoruz ki, biz karistirma kabinda kalan dunyanin en lezzetli karisimini yalarken, kapta kalan zavallilar gorup de kiskanmasin. Kahvaltiyi da boylece aradan cikarmis oluyoruz. 

Kapkek dedigin suslu olur. Suslemek icin de tabana bir astar cekmek gerek. Ben evde hazir bir karisim buldum. Uzerinde 'icing mix' yaziyordu. Bu konuda pek yol gosterici olamiyorum ama bilin ki boyle pratik seyler var. Ama talimatlari dikkatli okumak gerek. Hazirlarken yanlis yag kullanip da kanirta kanirta karistirmaya calisinca bakin ne olur:

Ama sorun degil, yogurma usulu devam edebilirisiniz.

Eveeet. Firindakiler pisti, icing tamam. Koy onu onun ustune, sonra olsun bitsin hadi tamam, cok uzun surdu bu is, artik suslemeye gecelim!
Yok yeea!
Daha o firindan cikanlar soguyacak ki, uzerine koyacagimiz seyler erimesin. 

Bu arada size firin eldiveninin faydalarindan bahsedeyim: cok faydalidir.

Soguduktan sonra serbestiz. Yebbaa!

Bu bir cesit yasgunu pastasi oldugu icin ben boyle susledim:

Sonra soyle servis yaptim:

Ama su da bir secenekti ki sonradan kendiliginden oldu:


Yani sonucta lezzetsiz ve de cirkin de olsa suslu ve unlu bir kapkekimiz oldu. Yedik, ictik eglendik ve de tabi dersimizi cikardik; boyle pasta masta, suslu gosterisli seyleri bir bilene birakmak, girismemek gerek.

Neymis.
Un koydun muymus.
Yemek blogum varmis da…
Bana guven olmazmis da…
Neyi kotu yaptigimi gorduyse!!! 
Tobe tobe...





4 yorum:

  1. su sıyırma ıslerını bızzat parmaklarımla yapıyorum ne guzel seydır o ya :)

    YanıtlaSil
  2. Yani Doktor Ötker mi yaptı sen mi yaptın diye meraktan şeyettiydim de yanlış sözcüklerle sormuşum. Hem daha önceki çalışmaların nedeniyle normal diye düşünüyorum un koydun mu sorusu. Senin yemek blogun var, korkuyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dr otker de benim tariflerimi kullaniyor hep yahu. Sen hala oradan bidi bidi...

      Sil