Bu blogda Turkce karakterler kullanmayacagim. Sirke de kullanmayacagim. Kizartma da yok. Yani her sey cok kolay!
Edit: Vazgeçtim. Hepsini de kullanacağım!

1 Mayıs 2015 Cuma

Buzluktan Mini Serpme (ya da Firinda Bisiylerli Enginar)

Kocamin 3 bucuk saattir trafikte, ve daha yolu yarilayamamis olmasini ‘firsat bilip’ cesaretimi topladim, tek basima girdim mutfaga! (Skype’ta annemin “kocana yemek yap” demesiyle de bir ilgisi olabilir cesaretimin.)

- Buzluktan 6 minik enginar kalbi cikardim. 
- Mikrodalgada buzlarini cozdurup minik firin tepsisine dizdim.  
- Kalan bosluklara minik patates dilimleri dizdim.
- Uzerine bir minik sogani mini mini dograyip serptim.
- Bol bol sarimsak serptim. (Sarimsakta minik yok!)
- Buzluktan cikardigim onceden minik minik dogranmis sebze karisimini da serptim. Sanirim bakla, bezelye, karnabahar ve birseyler daha var karisimin icinde. 
- Azicik zeytinyagi serptim.
- Bi bardakta acili tatlili salcalari ve tavuk bulyonu suyla karistirdim, onu da serptim. Evet serptim tabi, tezgaha falan hep geldi.

Sonra ustunu aliminyum folyoyla kapatip biraz deldim ve hoop firina.

Alarmimi 20 dakikaya kurmustum, kontrol ettim hala sertler. Folyoyu cikardim, “kismet” dedim, tekrar koydum firina. 

Bu arada kocamdan haber geldi,  yolu yarilamis, benzinlikte birseyler yiyecekmis. Bu hepimiz icin en iyisi galiba. Gelismeleri buraya yazacagim umarim. Yazmazsam bilin ki yemek guzel olmustur, afiyetle yemisimdir. Tek basima. :( Sonra kocam gelmistir, muhabbete dalmisizdir, sonra da isime gucume donmusumdur. 

Ha bir de buzluktan minik minik dogranmis dereotu cikardim. Unutmazsam en son ekleyecegim. Bu tur narin yesillikler en son eklenir! (Biz de bazi seylerin farkindayiz.)

———

Vay bee... En son 2013te yemek tarifi yazmisim. Bu arada bazi yemekler yaptim (gercekten), hatta fotograflar da cektim ama elim deyip de yazamadan tarifleri unuttum. Aklima gelenler: ’Sakizli Sarma’, ‘Lahmacun Tahtalama’. Neyse… Gecti gitti.


—Guncelleme —

Bes bucuk saat oldu, kocam hala gelemedi ama nihayet Mcdonalds'a girebilmis, kendini kurtardi. Ben mi? Yedim iste...
- Patatesler az pismis,
- Uzerindeki salca tabakasi yanmis,
- Tuzu abartmisim,
- Sarimsak da daha az olsa olurmus (sarimsagin fazlasi olmaz gerci ama...).

Bir minik bir sir vereyim: Enginar zaten yogurtsuz olmaz ama, begenmediginiz bir yemegi yemek zorundaysaniz uzerine yogurt koyun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder