Bu blogda Turkce karakterler kullanmayacagim. Sirke de kullanmayacagim. Kizartma da yok. Yani her sey cok kolay!
Edit: Vazgeçtim. Hepsini de kullanacağım!

22 Mayıs 2015 Cuma

Lahmacun Denemesi V 2.0

Yine konuk yazar. Bu kez yaziya karismamam icin bana $5 verdi. 4 tane hatasini duzeltip hata basi $1  daha aldim. Kendisine toplam $45 olan borcum $36 kaldi boylece. Yani blogumdan ilk kez para kazandim!!!

------------------

Düzenli takip eden okurlarımın da bildiği gibi, daha önce başarısız bir lahmacun denememiz olmuştu. Hatırlar gibi oldunuz, değil mi? Evet dediğinizi duyar gibi oluyorum.

Ya bırakın allasen sevgili okurlar, tamam o lahmacunu yaptık ama bloga hiç yazmadık ki. Denedim ben sizi, hemen atlıyosunuz. Tahta gibi bişiy olmuştu. Fotoğraflarını falan çektik yazalım diye, sonra kaldı gitti, unuttuk yani. Neyse, uzun lafın kısası bu ikinci denememiz. (Spoiler ---------> Olmadı)

Malzemeler
Yarım kilo kıyma
Bir adet büyükbaş soğan
Arzuya göre sarımsak (Niye olmasın yani)
Bolca kimyon (Yan kavanozdaki tarçın sizi kandırmaya çalışacaktır, koklamadan dökmeyin.)
Lavaş ekmeği
Yeterince aç - ne yediğini çok da sorgulamayacak tüketici

Şimdi efendim, önce lahmacun hamuru konusunu bir ele alalım. Çünkü lavaş ekmeğiyle lahmacun yapıyo tembel herif dedirtmem ben kendime. Yani diyecekseniz deyin, ama önce bir sorun, neden yaptım? Bilmediğiniz gibi önceki denememizde hamuru kendim yapmıştım. Elde ettiğimiz hamur sunta bisküvi kıvamında olunca, hamur işini profesyonellere bırakalım dedik. Önce pizza base alıp onu inceltmeyi düşündüm ama onun hazır pişmişi var, lavaş. Hem de daha yumuşak yani. Bence süper olur diye düşündüm. Yani valla tembellikten değil. Çok düşünülerek verilmiş zekice bir karar. Ama siz derseniz ki ben illa kendim açıcam hamurunu, buyrun açın efendim. Sonra güzel olursa gelip bana hava atmayın da n'aparsanız yapın yani.

Eveet, hamur işini hallettiğimize göre lahmacunumuzun harcını hazırlamaya başlayabiliriz. Öncelikle soğanlarımızı ince ince doğruyoruz. Bizde normal soğan kalmamış, ben o yüzden kırmızı soğan kullandım. Kırmızı soğanlarımızı (Aslında mor ama niye kırmızı diyoruz bilmiyorum) açık ateşte pembeleşinceye (Ya ne pembesi mor diyorum) kadar çeviriyoruz. Ben soğanda kısık ateşe karşıyım, şöyle bi yakın yani bişiy olmaz. Sonra kıymamızı soğanların üstüne ekleyip azıcık kavuruyoruz. "Lahmacun yaparken kıyma kavrulmaz ki dediğinizi duyar gibiyim. Ama sevgili okur, lahmacunun altı pişmiş yani sonuçta, o ayrıntıyı atlamayın. Altı pişmiş üstü pişmemiş, sonra yine kıymalı tahta yeriz lahmacun diye. Bu nedenle kıymayı önceden kavuruyoruz. Ama nasıl olsa fırına atacağız yani, çok da kavurmayın. Hafif penbe penbe kalsın böyle. Lafa daldık, kimyonu tuzu unutmadınız di mi?

Lahmacun harcımız da hazır olduğuna göre, artık lavaşımızın üstüne harcımızı (bilerek kıyma demiyorum, sanki de hakkaten harçmış gibi oluyor. Önce kendimizi inandıralım ki yerken lahmacun gibi hissedelim) tepeleyebiliriz. Çok koymayın, böyle bi lahmacuna benzesin. Ama usta malzemeden çalmış da demesinler, az da olmasın yani.

Önceden 180 derecede ısıttığımız fırına hazırladığımız lahmacunlarımızı atıyoruz. Ben diyeyim beş dakika siz deyin on dakika pişiriyoruz. Yani tam kaç dakika bilmiyorum ama işte lavaşı bi dürtün böyle, sertleşmeye başlamadan önce çıkarın.

Eveeet, işte lahmacunumuz hazııır! Lahmacun olduğu biraz daha belli olsun diye arasına maydonoz koyup dürüyoruz. Evet bu fotoğraftakiler maydonoz olmayabilir. (Afedersiniz öyle lahmacuna böyle maydonoz)

Artık lahmacunumuz afiyetle yemeye hazııır! Artık ister tortilla deyin ister wrap ister lahmacun. Ben şahsen lahmacun demeyi tercih ediyorum. Lahmacun. Lahmacun. Lahmacun. Lahmacun. Şimdi bunu buraya kırk kez yazarım ama ne gereği var. Siz şunu kırk kez okuyun: --------> LAHMACUN.

Not: Bu seferlik fotoğrafları aralara serpiştirmiyorum. Ne yalan söyliyim üşendim. Beş dakikada yaptığım yemeğin yazısına 15 dakikadan fazla ayıramam afedersiniz. Bugün ben bi asabiyim galiba ya niye böyle bilmiyorum. Siz benim kusuruma bakmayın.

Not 2: Bir taraftan bu yazıyı yazarken bir taraftan şuradaki gibi bir muhabbet içindeyiz, mailler geliyor mailler gidiyor, ondan asabi olabilirim. Ama aslında komik yani, niye asabiyet yapıyorum ki.















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder