Bu blogda Turkce karakterler kullanmayacagim. Sirke de kullanmayacagim. Kizartma da yok. Yani her sey cok kolay!
Edit: Vazgeçtim. Hepsini de kullanacağım!

17 Mayıs 2015 Pazar

Pancarli Kekkap

Hani olur ya, evde 3 kok pancar vardir da nasil degerlendirsem diye dusunursunuz, protein tozu katkili atistirmalik minik seyler yapasiniz vardir ama tam olarak nasil yapacaginizi bilemez de tarif bakarsiniz, sonra karsiniza pancarli kapkek tarifi cikar, “iste bu!” dersiniz… Hmmm… Olmadi mi hic? 

Neyse…

Her sey istemekle baslar. Once istiyoruz. Soyle bir sey istiyoruz: https://wholefoodsimply.com/red-velvet-truffles/ Icine biraz da protein tozu katmak istiyoruz ki, spora basladik ya, daha bol protein ihtiyacimiz var. Sekerli tatlilar yerine sekersiz ama tatli ve proteinli seyler yiyoruz ya…  Ama daha once bundan yaptik diye biraz da degisik bir sey olsun istiyoruz, tarif bakiyoruz. Ben cok baktim, siz sanslisiniz ki hem dusunulmusu, hem arastirilmisi, hem yapilmisi var. 


Ama yine de bosverin siz onu…

Malzemeler soyle: 

- Firinizimizi onceden isinsin diye aciyoruz. (Ben sonradan pisman oldum icine patates, sarimsak bisey atmadim diye. Biraz uzun surecek, simdiden atin bisiyler, pissin.)
- Tarifte “ground almonds” diyor. Yani yerle bir edilmis badem. Yoo yoo yere dokmekten bahsetmiyor! Yanlis anladiniz yahu!!! 
Elimizde hali hazirda ‘ogutulmus’ badem olmadigi icin, bademleri mutfak robotunda (gormemisin robotu olmus) ogutuyoruz. 
- Hazir robotu kirletmisken atiyouruz pancarlari da ustune. Ooohh…
- Bi iki karistirip sozde “grated” yani rendelenmis pancar elde ettikten sonra,yumurta, vanilya, tarcin, kakao, bal, kabartma tozu ve yagi da ekliyoruz.
- E hani maksat protein tozlu bisiyler yapmakti? E biraz da ondan koyuyoruz madem.
- Bir guzel karistiriyoruz 15-20 saniye falan.

Simdi bu karisim dursun bir kenarda. Basladigimizdan beri kafamizi kurcalayan bir soru vardi ya hani, onu artik acilen cevaplamamiz gerekiyor: Kapkek yapmak icin gereken minik minik kagit kaplarimiz ya da kapkek kalibimiz yoksa nasil yapariz?!!! 
1- Normal bir firin tepsisinde yapariz. E zaten baska neyde yapacagiz? Yoktan var mi edecegiz kalibi?
2- Yoktan var ederiz! 

Eder miyiz lan? Ederiz ederiz! 

Firin kagidini alip elimize degisik sekillerde buzusturup buzusturup atiyoruz. Sizin o kadar atmaniza gerek yok cunku ben olmayan sekilleri tecrube ettim: Bardagin icine tepistirip, ciktiginda bardagin seklini almasini ummayin, almiyor. Ayni sey baska sekildeki yumusak ya da sert har hangi baska kaplar icin de gecerli. Mecburen elde sekillendirecegiz. Sekillendirmek derken, kulah yapmaktan bahsediyorum. Biliyorum “herkes kulah yapabilir!” Sonra o kulahlarin dibini kiviriyoruz, tepsinin icine bastiyoruz. Al sana kapkek kalibi!!!  

Her sey cok yolunda gidecek nasilsa, buradan faydali-paylasmaya deger bir tarif cikmaz diye su ana kadar fotograf cekmemistim. Ama bu noktada baylasmaya karar verdim. Daha dogrusu mecbur kaldim. Baksaniza su kaplarin sekerligine!

Tepsiye dizerken onemli olan sey kaplar arasi dayanisma. O yuzden o kocaman tepsiden cikarip daha kucuk bir tepsiye diziyoruz kaplarimizi. 

Bir tuyo daha: kaplarin siz ugrasirken ozgurce dolasmalarini istemiyorsaniz azar azar karisim koyun diplerine, agirlik yapsin. 

Hepsini guzel guzel doldurunca atiyoruz firina. Artan karisimi yaliyoruz. (Sonradan biraz mide bulantisi olabilir. Normal.)

Tarife gore 45 dakika pismesi gerekiyor. Ben bu sureyi bu tarifi yazarak geciriyorum.  Tam su anda 40 dakika oldu. Cok guzel kokular geliyor firindan, kontrol ettim. Karisim hala sivi! Hic de pisecek bir sey gibi gorunmuyor. Hadi bakalim….


1 saat oldu hala pisme belirtisi yok. Neyse ki, Ozan geldi de “160 derecede pismez ki!” dedi. 180 yapin siz onu.

——— Aradan zaman gecer ———

E artik kagit yanmaya baslayinca firindan cikariyoruz.

Sonuc:
Basarili. Cunku kulahtan bozma kagit kap gayet de guzel is gormus. (Amac o degil miydi?)

Bir sevimli suslemeyle lezzetli gorunmeyecek yiyecek yoktur! 
*Dondurma temsilidir. Tatlinin "tat"ini temsil ediyor. Gerisi de hep cok lezzetli olmus zaten.

Afiyet olsun... 

Not: Bal koymustuk ya hani goz karari... Artirin onu. 5 kat olur-8 kat olur farketmez, elinizi korkak alistirmayin. Bir de pancarin hepsini kullanmak zorunda degildiniz ama... Napalim artik...









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder